News
Aktor Maciej M. i znana blogerka Julia K. usłyszeli zarzuty! W tle alkohol…
Kolejne osoby znane ze świata polskiego show-biznesu usłyszały zarzuty. Tym razem to znana w sieci jako Maffashion, Julia K. i aktor Maciej M. usłyszeli zarzuty promowania na Instagramie mocnych alkoholi. W tle ogromne kary pieniężne.
Zarzuty dla znanej blogerki i aktora
Portal TVP Info jako jeden z pierwszych poinformował o kłopotach znanej influencerki i nie mniej znanego aktora. Julia K. i Maciej M. doczekali się aktu oskarżenia, który do sądu skierowała Prokuratura Rejonowa Warszawa-Ochota. Informacje te potwierdziła rzeczniczka Prokuratury Okręgowej w Warszawie.
“Prokuratorzy oskarżyli Julię K. i Macieja M. o reklamowanie napojów alkoholowych wbrew przepisom ustawy o wychowaniu w trzeźwości i o przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Grozi za to kara grzywny od 10 do 500 tys. zł.“- czytamy na portalu TVP Info.
Aktor miał na swoim profilu w mediach społecznościowych reklamować szkocką whisky i włoskie piwo 31 sierpnia 2021 r. i 6 lipca 2022 r. Jeśli chodzi o Julię K., miała ona polecać na swoim profilu włoskie piwo 23 czerwca 2022 r.
Warto podkreślić, że nie tak dawno, bo na początku kwietnia, podobne zarzuty usłyszeli inni celebryci. Janusz Palikot, Kuba Wojewódzki oraz Tomasz Czechowski także staną przed sądem. Prokuratura zarzuca im, że promowali mocne alkohole w mediach społecznościowych.
“Alkohol jest dla ludzi. Ale zawsze powtarzam-degustuj, nie chlej. Nigdy nie namawiałem i nie będę namawiał do picia alkoholu, ale nie widzę nic zdrożnego w tym, by dzielić się swoją wiedzą o alkoholach, inspirować do ich nieoczywistych zastosowań w kuchni, czy pokazywać miejsca i historie związane z alkoholem”- komentował zarzuty Janusz Palikot.
ZOBACZ TAKŻE: Gigantyczny skandal z „The Voice”. Dwóch jurorów usłyszało zarzuty o molestowanie
Zasady reklamowania alkoholi w sieci
Dodajmy, że zasady reklamy i promocji napojów alkoholowych mówią jasno, że:
Zabrania się na obszarze kraju reklamy i promocji napojów alkoholowych, z wyjątkiem piwa, którego reklama i promocja jest dozwolona, pod warunkiem, że: nie jest kierowana do małoletnich, nie przedstawia osób małoletnich, nie łączy spożywania alkoholu ze sprawnością fizyczną bądź kierowaniem pojazdami, nie zawiera stwierdzeń, że alkohol posiada właściwości lecznicze, jest środkiem stymulującym, uspokajającym lub sposobem rozwiązywania konfliktów osobistych, nie zachęca do nadmiernego spożycia alkoholu […].
Jak podkreśla prokuratura, infleuncerka i aktor nie przestrzegali powyższych przepisów. Dodajmy, że profil Maffashion na Instagramie obserwuje 1,4 miliona internautów, natomiast Macieja M. – 604 tys. osób.
Źródło: TVP.info.pl / Instagram / Twitter