AWARIA BLIKA! Jest oficjalny komunikat!

Słowa kluczowe:
awariablikkomunikat
12 kwietnia 2024
Przez: : M.S.

Ostatnio media obiegła wiadomość o awarii systemu płatności mobilnych Blik. Aktualnie wszystkie problemy zostały rozwiązane, a system funkcjonuje już bez zakłóceń. W związku z tym wydarzeniem, firma wydała specjalny komunikat, który przedstawiła rzecznik prasowa, Klaudia Rombalska. Jakie informacje zawiera ten komunikat?

W ostatnich dniach użytkownicy systemu płatności mobilnych BLIK mogli doświadczyć pewnych utrudnień. Jak poinformowała Klaudia Rombalska, rzeczniczka prasowa BLIK, wszystkie problemy techniczne zostały już rozwiązane i usługa została przywrócona w pełni sprawna. Awaria, która miała miejsce w środę, została szybko zidentyfikowana i usunięta, co pozwoliło na szybką reaktywację systemu.

Przywróciliśmy działanie systemu płatności mobilnych BLIK i użytkownicy nie powinni mieć już problemów z realizacją transakcji – przekazała rzeczniczka prasowa BLIK.

Awaria BLIK

Proces zwrotu środków

W związku z chwilowymi problemami, niektóre transakcje mogły zostać zablokowane, co skutkowało tymczasowym zamrożeniem środków na kontach klientów. Rombalska zapewniła, że wszyscy dotknięci użytkownicy otrzymają zwroty. Jeśli zwrot nie nastąpi automatycznie w przeciągu 48 godzin od przywrócenia usługi, BLIK zaleca skontaktowanie się z własnym bankiem lub dostawcą aplikacji mobilnej, za pośrednictwem której dokonano płatności.

Jeśli to nie nastąpi w ciągu 48 godzin, zalecamy im kontakt z bankiem, wydawcą aplikacji mobilnej, z której realizowana była płatność – wskazała rzeczniczka.

Monitorowanie systemu

BLIK kontynuuje monitorowanie pracy systemu po awarii, aby zapewnić jego niezawodność i stabilność operacyjną. Firma jest zaangażowana w ciągłe doskonalenie swoich usług, aby unikać podobnych przestojów w przyszłości i zapewnić użytkownikom najlepsze doświadczenia.

Informacja dla użytkowników

Jak wynika z informacji udostępnionych przez rzecznika prasowego, mBank i Bank Pekao były wśród instytucji, które poinformowały swoich klientów o problemach z BLIKiem na swoich platformach społecznościowych. Użytkownicy mogli obserwować na bieżąco status rozwiązania problemu, co świadczy o transparentności działań podejmowanych przez Polski Standard Płatności.

Statystyki awarii

Według serwisu Downdetector, problemy zaczęły się pojawiać około południa, a liczba zgłoszeń błędów szybko wzrosła. W ciągu zaledwie 30 minut od pierwszego zgłoszenia, odnotowano blisko 700 raportów, co potwierdza skalę i szybkość reakcji na incydent.

Kontekst i przyszłość BLIK

BLIK to system płatności mobilnych, rozwijany przez spółkę Polski Standard Płatności, którego udziałowcami są czołowe polskie banki oraz Mastercard. Jest to popularne narzędzie płatnicze, które pozwala na szybkie i bezpieczne transakcje bezgotówkowe. Pomimo chwilowych trudności, firma nieustannie pracuje nad poprawą swojej infrastruktury, aby zapewnić użytkownikom maksymalne bezpieczeństwo i komfort korzystania z systemu.

Wnioski i zalecenia

Firma BLIK zaleca wszystkim użytkownikom, którzy nadal odczuwają problemy związane z ostatnią awarią, aby niezwłocznie zgłaszali te przypadki swoim bankom lub bezpośrednio do obsługi klienta BLIK. Tylko dzięki szybkiej reakcji i współpracy, możliwe jest utrzymanie wysokiej jakości świadczonych usług oraz budowanie zaufania wśród użytkowników systemu płatności mobilnych.

Udostępnij Facebook instagram

Zostaw komentarz

Kliknij by zamknąć i wrócić do strony głównej