Niedawno w magazynie Kropka TV, który dostępny jest wyłącznie w sieci sklepów Biedronka, pojawiła się reklama plastrów na erekcję zatytułowana „Nie pozwól, by nazywano cię gejem”. W obszernej reklamie zawarto treści homofobiczne, a także poniżające kobiety. Sprawę nagłośniła redakcja portalu queer.pl i wkrótce wydanie zniknęło ze sklepowych półek. Biedronka wydała oświadczanie, w którym odcina się od treści zawartych w reklamie.
Niedawno głośno było o jednym z wydań magazynu Kropka TV. Mowa oczywiście o piśmie, w którym pojawiła się całostronicowa reklama plastrów, których zadaniem ma być wzmocnienie erekcji. Tekst, który miał na celu promocję wspominanego produktu, zatytułowany został „Nie pozwól, by za plecami nazywali cię gejem!” i przedstawiał historię ponad 40-letniego Zygmunta, który zmagał się problemami z erekcją. Nieusatysfakcjonowana partnerka mężczyzny dopytywała go, czy w związku ze swoimi problemami, nie jest gejem i sama rozpowiadała o tym (zapewne w zamyśle autora tekstu) haniebnym fakcie.
W artykule poza nazywaniem osób homoseksualnych przeróżnymi inwektywami dodatkowo pojawiały się sformułowania, które wyraźnie uwłaczały także kobietom. Sprawę kontrowersyjnej reklamy nagłośnił portal queer.pl i niedługo później afera było szeroko komentowana w sieci, głównie w kontekście negatywnym.
Po tym, jak w magazynie Kropka TV czytelnicy zobaczyć mogli wątpliwej jakości reklamę plastrów na erekcję, w sieci wybuchła istna burza. Trudno nie zgodzić się z komentarzami większości internautów oburzonych artykułem, którego wydźwięk miał typowy charakter homofobiczny i dodatkowo poniżał kobiety.
Biuro Prasowe sieci sklepów Biedronka, w której kupić można było magazyn Kropka TV z kontrowersyjną reklamą, przedstawiło swoje stanowisko w sprawie w piśmie przesłanym do redakcji Queer.pl, które nagłośniło sprawę.
Jak możemy przeczytać, popularna sieć całkowicie odcina się od homofobicznych treści zawartych w reklamie. Biuro Prasowe podkreśliło, że Biedronka nie jest wydawcą magazynu i nie odpowiada za treści w nim zawarte. Dodatkowo podjęto decyzję o wycofaniu ze wszystkich sklepów całego nakładu Kropki TV z kontrowersyjną reklamą plastrów.
„Sieć Biedronka zdecydowanie odcina się od homofobicznych treści naruszających godność. Jednocześnie podkreślamy, że nie jesteśmy wydawcą Kropki.tv i nie odpowiadamy za treści publikowane przez innych reklamodawców akceptowanych przez wydawcę. W związku z zaistniałą sytuacją, podjęliśmy decyzję o wycofaniu z naszych sklepów całego nakładu numeru zawierającego niezgodne z wartościami naszej firmy treści.” – czytamy na stronie queer.pl
źródło: queer.pl