Lidl stanowczo odpowiada na SMS-y Biedronki. Mamy oświadczenie!

6 lutego 2024
Przez: : M.J

Nie da się ukryć, że akcja reklamowa Biedronki, w której popularna sieciówka uderzyła w swoją konkurencję wysyłając SMS-y do swoich klientów, odbiła się szerokim echem w mediach. Można odnieść wrażenie, że cała akcja odniosła odwrotny skutek niż się spodziewano. Zgodnie z przewidywaniami nie trzeba było długo czekać na reakcję sieci Lidl Polska. W obszernym oświadczeniu zdementowano wszelkie informacje, które pojawiły się w wiadomościach wysłanych do tysięcy Polaków.

Biedronka kontra Lidl

W mediach zawrzało po tym, jak tysiące Polaków otrzymało zaskakujące SMS-y od sieci Biedronka z informacjami o wybranych promocjach w swoich sklepach. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że w wiadomościach podano, o ile dany produkt jest tańszy od konkurencyjnego Lidla.

Polacy otrzymali wiadomości z wybranymi produktami, które miały różnić się cenowo na podstawie informacji zawartych w gazetce konkurenta.

ZOBACZ TAKŻE: Szokujące SMS-y do klientów Biedronki! Tak dyskont walczy o klientów

 Na odpowiedź sieci Lidl nie musieliśmy długo czekać. W oficjalnym oświadczeniu, które zostało wysłane do mediów podkreślono, iż rozpowszechniane informacje na temat cen produktów są nieprawdziwe.

“Pragniemy zaznaczyć, że rozpowszechniane informacje o cenach wybranych produktów w sieci Lidl Polska są nieprawdziwe i wprowadzają konsumentów w błąd. Dziś, tj. 05.02.2024 r. od samego rana w naszych sklepach ceny dla klientów używających aplikacji Lidl Plus wynosiły odpowiednio: bukiet tulipanów (15 szt.) – 11,99 zł, masło Pilos gold extra 83% – 2,85 zł za 200 gram, a kilogram mandarynek – 3,39 zł.”

Jak również dodano, Lidl od zawsze stawia na pierwszym miejscu stosunek ceny do jakości.

“Naszą podstawową misją, na której budujemy działalność operacyjną, jest zapewnianie klientom produktów wysokiej jakości, w niskiej, lidlowej cenie, wyprodukowanych w sposób zrównoważony. Wyróżnikiem naszej oferty jest atrakcyjny stosunek ceny do jakości”.

W kolejnej części oświadczenia zwrócono uwagę na niezależnie opracowywane raporty ASM Sales Force Agency, w których Lidl uplasował się na drugim miejscu w ogólnym zestawieniu.

„Konkurencyjną ofertę sklepów Lidl Polska potwierdzają prowadzone regularnie niezależne opracowania, takie jak np. raport „Koszyk Zakupowy”, przygotowany przez ASM Sales Force Agency. W ostatnim raporcie, opublikowanym za grudzień 2023 zajęliśmy drugie miejsce ogółem w zestawieniu wszystkich badanych sieci handlowych. Z kolei według „Faktu” spośród czterech podmiotów objętych zestawieniem, koszyk 25 podstawowych produktów jest najtańszy w Lidlu (ceny zawarte w zestawieniu były z 23.01.2024 r.)”.

Lidl wychodzi na przeciw oczekiwaniom klientów

Zwrócono także uwagę na konsumenta i jego potrzeby w trakcie trudnej sytuacji ekonomicznej. Przypomniano również o wielu akcjach, z którymi Lidl Polska wychodzi w kierunku klienta.

”Podkreślamy, że Lidl Polska chroni polskie rodziny przed trudną sytuacją ekonomiczną. Oferowanie produktów wysokiej jakości, w niskiej, atrakcyjnej cenie jest wpisane w DNA naszej firmy od początku jej działania. Dużym zainteresowaniem cieszą się akcje Lidl Polska, takie jak Lidlowe ceny, Tania Sobota w Lidlu czy Tydzień XXL. Dodatkowo, nieustannie klienci mają możliwość korzystania z aplikacji Lidl Plus, dzięki której mają dostęp do większej liczby benefitów, takich jak specjalne kupony, oferty, zdrapki czy paragony cyfrowe i gazetki. Oprócz promocji kierowanych tylko do użytkowników aplikacji, wszyscy klienci Lidl Polska mają dostęp do licznych ofert promocyjnych”.

Na końcu dodano, że Lidl Polska mimo rosnących kosztów pozyskiwania surowców zapewnia swoim klientom niskie ceny.

“Nieustannie poszerzamy także asortyment marek własnych, dbając o to, aby nowe produkty cechowały się wysoką jakością i niską ceną, a także były przyjazne dla środowiska. Istotny wkład w budowanie marek własnych mają polscy dostawcy, którzy w dużej mierze pomagają nam je tworzyć. Klienci często i chętnie sięgają po produkty marek własnych, wiedząc, że w ten sposób zyskują wysoką jakość oraz atrakcyjną cenę. Pomimo rosnących kosztów pozyskania surowców, zapewniamy bardzo niskie ceny na tysiące produktów dostępnych w naszych sklepach” – napisała w oświadczeniu Aleksandra Robaszkiewicz z Head of Corporate Communications and CSR Lidl Polska.

Nie da się ukryć, że taka forma odpowiedzi na ataki ze strony konkurencji jest godna uznania. Tym bardziej biorąc pod uwagę fakt, że ponownie nie zaspamowano telefonów tysięcy Polaków.

Źródło: mat. własne / kobieceinspiracje.pl

Udostępnij Facebook instagram

Zostaw komentarz

Kliknij by zamknąć i wrócić do strony głównej