Sieć sklepów Pepco, znana z szerokiej oferty tanich ubrań, zabawek i artykułów domowych, ogłosiła upadłość swojego niemieckiego oddziału. Informacja ta wywołała niepokój wśród klientów, zwłaszcza w krajach, gdzie marka dynamicznie się rozwija, jak Polska. Czy Polacy mają się czego obawiać?
Niemcy okazały się dla Pepco wyjątkowo trudnym rynkiem. Marka rozpoczęła działalność za Odrą w 2022 roku, ale już od początku napotykała poważne bariery, silna konkurencja w segmencie taniej odzieży, pandemia COVID-19 oraz rosnące koszty operacyjne okazały się przeszkodami nie do przeskoczenia. Jak donosi dziennik Die Welt, Pepco weszło na rynek niemiecki w fatalnym momencie, inne sieci, jak Orsay czy Primark, również notowały straty i zamykały placówki.
W odpowiedzi na pogłębiające się straty, niemiecki oddział Pepco złożył oficjalny wniosek o upadłość w sądzie w Berlinie. Cały proces dotyczy kilkudziesięciu sklepów i około 500 pracowników. Na razie jednak sklepy w Niemczech pozostają otwarte, przynajmniej do czasu podjęcia dalszych decyzji. Agencja Reuters informuje, że mimo postępowania upadłościowego, placówki będą tymczasowo działać bez zmian.
W związku z trudną sytuacją, Pepco zdecydowało się powołać Christiana Stofflera na stanowisko dyrektora odpowiedzialnego za proces restrukturyzacji. Jego celem jest stworzenie nowej strategii dla niemieckiego rynku i poprawienie rentowności:
“Wierzymy, że niemiecki rynek nadal ma potencjał, a odpowiednio przeprowadzona transformacja może przywrócić rentowność” – powiedział Stoffler.
Choć sytuacja za naszą zachodnią granicą może budzić niepokój, klienci w Polsce mogą odetchnąć z ulgą. Jak informuje Gazeta Wyborcza, działalność Pepco w Polsce przebiega bez żadnych zakłóceń. Wszystkie sklepy są otwarte i funkcjonują normalnie.
ZOBACZ TAKŻE: Z tą sportową torbą każdy trening będzie niepowtarzalny! Już w sprzedaży w sklepach Pepco!
Polska pozostaje kluczowym rynkiem dla tej sieci. To właśnie tutaj ma swoje centrum operacyjne i zaplecze logistyczne. Oprócz naszego kraju, firma odnosi sukcesy także m.in. w Czechach, na Węgrzech czy w Rumunii. W sumie sieciówka posiada ponad 3900 sklepów w około 20 krajach Europy.
Mimo brytyjskich korzeni, swoją główną bazę operacyjną prowadzi z Polski. Tutejszy rynek przynosi firmie znaczące zyski i stanowi fundament działalności w całym regionie. W krajach Europy Środkowo-Wschodniej marka jest dobrze rozpoznawalna i ceniona przez konsumentów za niskie ceny i szeroki asortyment.
Źródło: GazetaWyborcza.pl / Wikipedia: Autorstwa Pepco Comms – Praca własna, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=114260527