Restauracja Don Martinez w Rybniku na Śląsku, znana do tej pory z kuchni meksykańskiej, znalazła się w poważnych tarapatach finansowych. Sygnały alarmowe odezwały się, gdy do akcji wkroczyła znana restauratorka, Magda Gessler, która postanowiła wrócić do śląskich korzeni. Jak przebiegła rewolucja w Rybniku? Don Martinez zmieniła się w swojską restaurację Siała Baba Mak.
Historia Don Martinez sięga czasów poprzedniego właściciela, jednak to 51-letnia Renata, mająca 4-letnie doświadczenie w pracy w gastronomii, przejęła stery. Rozpoczynając jako skromna pomoc kuchenna, wspięła się na szczyt, zostając właścicielką. Niestety, mimo starań i organizacji cateringu oraz imprez, restauracja boryka się z niedoborami finansowymi, co skutkuje brakiem środków na wypłaty pracowników.
Magda Gessler, prowadząca program Kuchenne rewolucje, szybko wyczuła źródło kłopotów. Nie tylko smaki potraw nie spełniały oczekiwań, ale i higiena w kuchni pozostawiała wiele do życzenia. Dodatkowo, atmosfera między personelem nie sprzyjała efektywnej pracy.
Po gruntownej analizie sytuacji, Gessler postanowiła przeprowadzić rewolucję z prawdziwego zdarzenia, bo po kuchni meksykańskiej nie zostało ani śladu. Restauratorka zamiast zostać przy meksykańskich korzeniach, zwróciła się ku lokalnym tradycjom kulinarnym, proponując kuchnię śląską jako rozwiązanie na kryzys właścicielki.
W trakcie 3. odcinka Kuchennych rewolucji Gessler zaszokowała nie tylko właścicielkę, ale i pracowników, prezentując autentyczne smaki regionu. Meksykańskie dania ustąpiły miejsca polskim specjałom, takim jak krupniok czy golonka w miodzie z tradycyjnymi kopytkami.
Menu restauracji Siała Baba Mak zostało odświeżone, wprowadzając “Dania Magdy” – autorskie potrawy Magdy Gessler, wśród których królują lokalne smaki i tradycyjne receptury. Wśród nich znajdziemy:
Czy rewolucja Gessler zakończy się sukcesem? Pierwsze oznaki zmiany są obiecujące. Świetlana przyszłość restauracji Siała Baba Mak na Śląsku wydaje się być w zasięgu ręki, o ile załoga przyjmie zmiany z otwartymi ramionami i gotowością do pracy.
Źródło: horecatrends.pl / Instagram / Facebook