Połącz się z nami

Empik zamyka 40 sklepów stacjonarnych – działalność przeniesiono do internetu!

Empik zamyka

News

Empik zamyka 40 sklepów stacjonarnych – działalność przeniesiono do internetu!

Empik zamyka 40 sklepów stacjonarnych! Firma nie wyklucza kolejnych rezygnacji z punktów. Powodem jest pandemia koronawirusa.

Empik to popularna sieć handlowa specjalizująca się w sprzedaży książek, gier, filmów, audiobooków, płyt muzycznych, prasy jak i biletów na wydarzenia sportowe oraz kulturalne. Ponadto w ich ofercie można znaleźć również akcesoria do wyposażenia domu, gadżety podróżnicze, planszówki, przybory fitness czy kreatywne zabawki. Obecnie Empik ma wiele punktów wyspecjalizowanych w konkretnej dziedzinie. Mowa o Empik Foto, Empik Go, Empik Bilety, Mole Mole czy Livro. W Polsce znajduje się około 200 sklepów stacjonarnych tej marki.

Źródło: empik.com

Empik zamyka 40 swoich sklepów!

Pandemia koronawirusa sprawiła, że w naszym kraju pojawiło się wiele zmian. W tym trudnym czasie najbardziej ucierpiała branża turystyczna oraz handlowa. Powoli rozpoczyna się odmrażanie gospodarki. Wiele firm decyduje się na ponowne otworzenie swoich sklepów stacjonarnych. Mowa tu m.in. o CCC, H&M, czy Zara.

Zarząd Empiku zadecydował o zamknięciu 40 punktów stacjonarnych. Firma prognozuje, że stan pandemii potrwa jeszcze sporo czasu, co wiąże się z ogromnymi stratami. Z tego powodu wydano specjalne oświadczenie:

„Ze względu na pandemię i jej ekonomiczne skutki zarząd Empiku podjął decyzję o odstąpieniu od ponad 40 umów najmu w galeriach handlowych. Oznacza to, że te lokalizacje nie zostaną otwarte 4 maja. Empik nie wyklucza dalszych wypowiedzeń umów w lokalizacjach, w których przy obecnych warunkach najmu prowadzenie rentownej działalności będzie trwale niemożliwe. Obecnie prowadzone są negocjacje w zakresie modyfikacji warunków najmu, odzwierciedlających nową rzeczywistość ekonomiczną.”

Empik nie wyklucza kolejnych zamknięć sklepów. Warto jednak dodać, że sprzedaż przenosi się do internetu. Co ciekawe, w 2019 roku aż 40% obrotów firmy to sprzedaż online. W aktualnej sytuacji udział ten na pewno wzrośnie.

Warto również wspomnieć, że spółka LPP poinformowała, że około 30% powierzchni sklepowych w galeriach handlowych odstąpiło od umowy najmu. Mowa tu m.in. o takich markach jak Mohito, Reserved i Cropp.

Kliknij, aby dodać komentarz

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Więcej w News

Do góry