Robisz to z pościelą gdy opuszczasz hotel? Okazuje się, że jest to wielkim błędem. Pracownicy hotelu wyjaśnili, jakich zachowań nie lubią, gdyż zwyczajnie utrudniają im one pracę. Co ciekawe, robi tak naprawdę wielu gości. To, oraz kilka innych ważnych dla pracowników hotelu zachowań opisuje portal o2.pl. Wielu z was będzie naprawdę zaskoczonych, bo z pozoru dobre zachowania, okazują się czasami problematyczne.
Wielu z nas odwiedza hotele – w zależności choćby od wykonywanego zawodu, gościmy w nich częściej lub rzadziej. Co jednak istotne, nie każdy ma świadomość, jak ważne są niektóre wydawałoby się nieistotne zachowania, które jednak mogą znacząco ułatwić lub utrudnić pracę obsłudze hotelowej. Interesujący temat poruszył portal o2.pl, opierając się na pewnym wpisie z portalu Mumsnet. Właśnie tam pojawił się post dotyczący tego, jak goście mogą sprawić, aby zadania obsługi hotelowej po ich pobycie były o wiele łatwiejsze. Pytanie zadane w portalu brzmiało następująco:
Czy jest coś, co pozwala zaoszczędzić pięć minut twojego czasu podczas sprzątania pokoju? Może są rzeczy, które robią goście, a utrudniają ci one pracę?
Okazuje się, że rzeczywiście było one zasadne. Odpowiedziało na nie wielu byłych lub obecnych pracowników branży hotelarskiej. Pojawił się tam między innymi temat wspomnianej w tytule pościeli. Mianowicie, wielu gości hotelowych po zakończeniu pobytu w obiekcie, starannie składa zużytą pościel i ręczniki. Jak się jednak okazuje, nie jest to potrzebne. A to dlatego, że pracownicy przed włożeniem pościeli i ręczników do worka, tak czy inaczej muszą ją dokładnie obejrzeć i sprawdzić, czy nadaje się jeszcze do użytku. Zamiast składania, poleca się lepiej rzucenie jej na stosik. To jednak nie wszystko! Jakie zachowania naprawdę drażnią obsługę hotelową i ekipę sprzątającą?
ZOBACZ TAKŻE: Kamil Kosowski zabrał głos po śmierci syna. Jego słowa chwytają ze serce…
W serwisie o2.pl możemy przeczytać wypowiedzi pracujących w hotelach – zdradzili tam, co w zachowaniu gości irytuje ich najbardziej. Chodzi na przykład o takie rzeczy, jak wyrzucanie po sobie używanych przyborów hotelowych:
Jeśli używasz hotelowych przyborów toaletowych, to wyrzuć je do kosza. Pół kostki mydła przyklejone do wanny jest uciążliwe w czyszczeniu.
Serwis o2.pl przytoczył jeszcze kilka innych wypowiedzi pracowników. Na co zwracali tam uwagę?
Opłukuj wannę po kąpieli i spłukuj toaletę, nie pisz na zaparowanych lusterkach, nie sikaj na pościel. Jeśli konsumujesz jedzenie na wynos lub z restauracji, pozbądź się śmieci zaraz po posiłku, bo inaczej brzydko pachnie. Otwórz okna przed wyjściem albo włącz klimatyzację, ponieważ osobom sprzątającym zwykle jest bardzo gorąco.
źródło: o2.pl, Adobe Stock